Jak tworzyć opisy produktów, które sprzedają?

Jak tworzyć opisy produktów, które sprzedają?

Opis produktu to treść, której zadaniem jest wyjaśnienie, czym jest produkt i dlaczego warto go kupić. Rzecz wydaje się prosta, jednak wielu przedsiębiorców czy marketerów afiliacyjnych, popełnia podstawowy błąd – tworzą oni opisy, które po prostu… opisują produkt. Z poniższego artykułu dowiesz się, jak tworzyć opisy produktów, które sprzedają. I tym samym zaczniesz zarabiać więcej!

1. Określ specyfikę kupującego

Kiedy tworzysz neutralny opis, który ma przyciągnąć uwagę jak największej liczby użytkowników, sprawiasz, że potencjalni klienci przechodzą obok niego obojętnie. Prawdopodobnie taki sam opis wiedzieli na innych stronach.

Musisz ustalić, kim jest twój klient. Pamiętaj, że klient to nie jest jedynie zbiór danych demograficznych odnoszący się do konkretnego typu klientów. Opis powinien wywoływać u klienta emocje – śmiech, niedowierzanie czy zainteresowanie produktem do tego stopnia, że bez zawahania kliknie on przycisk „kup teraz”.

Możesz zwracać się do klienta w drugiej osobie liczby pojedynczej, zadając pytania i jednocześnie, dostarczając odpowiedź, jakiej klient oczekuje.

Aby dotrzeć do odbiorcy, musisz wiedzieć, jakie strony odwiedza, co go interesuje oraz z jakimi problemami może się borykać. Dzięki temu znajdziesz sposób na przyciągnięcie jego uwagi, poprzez stworzenie spersonalizowanego opisu produktu.

Przykład kreatywnego, humorystycznego opisu, który przykuwa uwagę męskiego grona odbiorców:

przykład
http://laq.pl/454-thickbox_default/zel-pod-prysznic-8-w-1.jpg

źródło: http://laq.pl/mydla-w-plynie-i-zele-pod-prysznic/163-zel-pod-prysznic-8-w-1-5902730835400.html

2. Opisz cechy oraz zalety produktu

Pisz językiem korzyści. Potencjalny klient prawdopodobnie wie, czym jest twój produkt oraz jakie funkcje spełnia. Twoim zadaniem jest pokazanie klientowi, jakie korzyści uzyska po zastosowaniu oferowanego przez ciebie produktu. Co zyska? W jaki sposób twój produkt zmieni (ułatwi) życie klienta? Jakie przeszkody pomoże wyeliminować?

Cechy, zalety oraz korzyści produktu, warto wypisać w formie wypunktowania, które przyciąga uwagę i porządkuje treść na stronie. Klienci nie chcą czytać ściany niesformatowanego tekstu, ponieważ ciężko odnaleźć w nim najbardziej istotne.

Przykład: Załóżmy, że reklamujesz suplement diety na poprawę funkcji kognitywnych.

Cecha/zaleta: ułatwia koncentrację oraz zapamiętywanie

Korzyść: zmniejsza poziom stresu oraz zapobiega natłokowi negatywnych myśli

3. Ustal ton wypowiedzi

Opisy produktów w sklepach internetowych często wyglądają tak samo, np.

„doskonała jakość produktu”

„najwyższej jakości składniki”

„z pewnością spełni twoje oczekiwania”

Zadaj sobie pytanie: czy kiedykolwiek widziałeś opis, w którym sprzedający informowałby o przeciętnej jakości produktu lub średniej jakości składnikach? My też nie. Dlatego nie zachwalaj produktu w sposób sztampowy, nieefektywny.

Pokaż klientowi, że rozumiesz jego potrzeby, cele i masz dla niego rozwiązanie skrojone na miarę.

Opis może być nieco humorystyczny. Jego ton nie powinien przypominać typowego dokumentu urzędowego.

4. Stwórz przejrzysty, uporządkowany opis produktu

Badania pokazują, że odwiedzający twoją witrynę zapoznają się jedynie z 16% treści. Większość użytkowników sieci jedynie „skanuje” tekst wzrokiem, wyszukując najważniejsze i najbardziej przydatne z jego punktu widzenia, informacje.

Jak zatem przyciągnąć uwagę czytelnika do prezentowanych treści?

Tekst powinien być zaprezentowany w sposób przejrzysty, by czytelnik na pierwszy rzut oka, zauważył najważniejsze informacje. Tworzenie opisów produktów w ten sposób sprawi, że staną się one atrakcyjniejsze wizualnie dla potencjalnych klientów. Oczywiście liczy się także sam ton wypowiedzi, o którym pisaliśmy powyżej, ale wszystkie te elementy tworzą zgraną całość.

Jakie elementy powinien uwzględniać dobrze przygotowany opis produktu?

  • Czytelna czcionka w rozmiarze nie mniejszym niż 16 pikseli.
  • Nagłówki z chwytliwymi hasłami, zachęcającymi do zapoznania się z produktem.
  • Zdjęcia produktu, wizualizacje, nagrania video.
  • Wypunktowania, w których znajdą się zalety produktu oraz korzyści płynące z jego stosowania.

5. Postaw na social proof – społeczny dowód słuszności

Potencjalni klienci, którzy nie są do końca przekonani, co do konkretnej oferty, poszukują w sieci opinii oraz sugestii. Zdecydowanie chętniej wybierają produkty, które posiadają wiele pozytywnych recenzji.

Warto zatem rozważyć możliwość dodawania komentarzy pod produktem, by inni odwiedzający twój sklep czy stronę, mogli wyrobić sobie opinię o produkcie bez konieczności opuszcza twojej witryny.

Dodatkowo, jedną z opinii możesz wykorzystać jako element opisu. Jeżeli w pełni oddaje ona zalety oraz korzyści płynące z produktu. Jest to ciekawy i oryginalny sposób na urozmaicenie treści.

6. Opracuj projekt treści

Załóżmy, że wiesz już kim jest twój klient, czego szuka, jakie ma problemy i jakie cele chce osiągnąć. Wiesz już także, jak powinien wyglądać opis produktu, który przyciągnie uwagę i sprawi, że odwiedzający twoją witrynę czy sklep, stanie się kupującym.

Czas na dokonanie analizy cech, zalet oraz korzyści produktu i uszeregowanie ich w kolejności od najbardziej istotnych z punktu widzenia kupującego.

projekt treści

Treści na stronie sprzedażowej muszą być uporządkowane, przejrzyste i przekonujące. Czytelnik już na pierwszy rzut oka musi znać korzyści płynące ze stosowania produktu, który oferujesz.

Jeżeli prezentowany przez ciebie produkt posiada wysoką cenę, musisz wyjaśnić potencjalnemu klientowi, jak bardzo zmieni się jego życie po nabyciu prezentowanej oferty.

7. Edytuj tekst reklamowy

Zanim opublikujesz swój opis produktu czy dłuższy tekst sprzedażowy, musisz dokładnie przeczytać i przeanalizować tekst, a następnie usunąć wszelkie błędy (literówki, błędy gramatyczne), które mogą podważać twój profesjonalizm. Edycja tekstu pozwoli ci także zwiększyć przejrzystość treści.

Upewnij się, że wymieniłeś wszystkie zalety oraz korzyści produktu. Powinny mieć one formę wypunktowania. Możesz do tego celu zastosować fajkę – znak wyboru (✓).

Unikaj specjalistycznego słownictwa, które może być niezrozumiałe dla czytelnika. Owszem, zostaniesz uznany za profesjonalistę, ale potencjalny klient możesz zrezygnować z twojej oferty, jeśli jej nie zrozumie.

Unikaj sztampowych zwrotów np. „gwarancja zwrotu pieniędzy”. Zamiast tego użyj „Otrzymasz od nas 100-dniową gwarancję zwrotu pieniędzy w przypadku niezadowolenia z efektów.

Ponownie przeczytaj swój materiał reklamowy, postaw się w roli kupującego i zastanów, czy na podstawie przygotowanego opisu produktu dokonałbyś zakupu?

8. Czas na optymalizację pod kątem wyszukiwarek

Tworzenie opisów produktów na podstawie fraz kluczowych, czyli zapytań, jakie użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę, jest dziś standardem. Stosowanie słów kluczowych pozwala zwiększyć widoczność oferty w wyszukiwarce. Problem pojawia się wtedy, gdy nasz tekst reklamowy zaczyna przypominać treść dostosowaną do wymagań robotów indeksujących zamiast do potencjalnego klienta.

  • Używaj fraz kluczowych w nagłówkach (H1, H2, H3).
  • Wplataj słowa kluczowe w treść w sposób naturalny, by materiał reklamy nadal pozostawał zrozumiały i atrakcyjny dla użytkownika.
  • Zoptymalizuj grafiki dołączone do opisu produktu poprzez dodanie do nich tagu alt. Pozwoli to na odnalezienie twoich ofert za pośrednictwem wyszukiwarki grafiki.

Optymalizując treść reklamową, cały czas pamiętaj, że jest ona tworzona z myślą o kliencie, który oczekuje konkretów i jednocześnie przyciągającej oferty.

Jak tworzyć opisy produktów, które sprzedają?

To proste. Wystarczy, że zastosujesz podane przez nas wskazówki, a z pewnością uda ci się stworzyć materiał reklamowy, który będzie zoptymalizowany pod kątem sprzedażowym. Pamiętaj, że atrakcyjne opisy produktów to doskonała inwestycja, która zawsze się zwraca. Unikaj sztampy i nudnych treści, których w internecie jest całe zatrzęsienie. Z czasem zobaczysz, że inwestycja w kreatywny sposób przedstawiania oferty to klucz do sprzedażowego sukcesu!

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.