jak zwiększyć konwersję na stronie internetowej

Jak zwiększyć konwersję na stronie afiliacyjnej?

Strona afiliacyjna przynosząca obfite zyski to strona, która generuje duży ruch oraz jest dobrze zoptymalizowana pod kątem konwersji sprzedażowej. Niestety, strony afiliantów, mimo iż często odnotowują duży ruch, cechują się niskim współczynnikiem konwersji. Dobra wiadomość jest taka, iż można to zmienić, wprowadzając niewielkie zmiany. Jeżeli chcesz dowiedzieć się, jak zwiększyć konwersję na stronie afiliacyjnej, przeczytaj poniższy poradnik.

Co to jest konwersja i współczynnik konwersji?

Konwersja to działanie odwiedzającego witrynę, które prowadzi do wykonania określonej akcji, np. zakupu produktu czy pozostawienia danych kontaktowych w formularzu.

współczynnik konwersji

Z kolei współczynnik konwersji, niekiedy nazywany także wskaźnikiem konwersji, odzwierciedla procent osób, które wykonały daną akcję. Współczynnik konwersji można zapisać za pomocą wzoru:

LICZBA KONWERSJI / LICZBA ODWIEDZIN * 100% = WSPÓŁCZYNNIK KONWERSJI

Przykład:

200 osób kliknęło w link na stronie afiliacyjnej, przechodząc do strony docelowej. Zakupu dokonało 10 osób (LICZBA KONWERSJI), a zatem współczynnik konwersji wyniesie 5%.

10 / 200 x 100% = 5%

Poniżej znajdziesz sposoby, które pozwolą maksymalnie wykorzystać możliwości sprzedażowe twojej strony afiliacyjnej i zwiększyć konwersję.

Dostosuj reklamę do treści na stronie

Dostosowanie reklam do treści na stronie to podstawa. Pisząc o odchudzaniu, warto polecać tabletki odchudzające. Z kolei, pisząc o sposobach na łysienie, warto rekomendować produkty na porost włosów. Niestety wielu afiliantów zapomina o tym, próbując promować produkty niepowiązane z tematem, który zafrapował czytelnika. Dlatego często na blogach kulinarnych możemy spotkać reklamy lokat lub rachunków bankowych. Niestety czytelnicy zainteresowani przepisem na ciasto marchewkowe niechętnie zapoznają się z reklamą pożyczki czy lokaty.

reklama a konwersja na stronie, mężczyzna siedzący przy komputerze

Zadbaj o to, by reklama na stronie afiliacyjnej zawsze korespondowała z treścią, a szybko dostrzeżesz, jak współczynnik konwersji rośnie.

Twórz unikatowe, angażujące treści

Niezbadane są wyroki algorytmów wyszukiwarek internetowych, dlatego musisz tworzyć unikatowe i interesujące treści. Kopiowanie tekstów od innych blogerów nie jest dobrym pomysłem. Po pierwsze – w świetle przepisów jest to naruszenie prawa autorskiego. Po drugie – strona zawierająca skopiowane treści, prędzej czy później, zostanie ukarana przez algorytm wyszukiwarki, co pociągnie za sobą spadek ruchu.

wysokiej jakości treści, copywriting, copywriter, pisanie artykułu, dłonie na laptopie od góry,

Zanim napiszesz tekst, zaprojektuj go! Zastanów się, o czym chcesz napisać i przygotuj podtytuły. Pamiętaj, aby nie przytłaczać czytelnika dużą ilością trudnych pojęć. Stosowanie specjalistycznego słownictwa z pewnością ułatwi ci budowanie autorytetu, ale może sprawić, że potencjalny klient nie zrozumie, co chcesz mu przekazać i opuści stronę.

Szukając pomysłów na treści, warto zapoznać się z tematami, o których pisze konkurencja.

Zadbaj o formatowanie tekstu

Unikaj tworzenia „ścian tekstu”, dlatego:

  • twórz krótkie, kilkuzdaniowe akapity;
  • stosuj proste komunikaty, minimalizując ilość zdań wielokrotnie złożonych;
  • stosuj nagłówki pierwszego, drugiego oraz trzeciego stopnia (H1, H2, H3);
  • ważne informacje staraj się wypunktować lub ponumerować;
  • stosuj znaki interpunkcyjne;
  • dobierz czytelną czcionkę, np. bezszeryfowa o rozmiarze 16 punktów.

Zbuduj stronę responsywną

Ile razy, korzystając ze smartfona, zdarzyło ci się czytać tekst, który trzeba było przewijać od lewej do prawej, by móc w całości go przeczytać? Niestety tego typu strony cechują się niskim współczynnikiem konwersji. Czytelnik korzystający ze smartfona lub tabletu, niechętnie zainteresuje się produktem, na stronie, która jest po prostu nieczytelna. Dlatego ważne, by strona była responsywna – dostosowana do przeglądania na komputerze, tablecie czy laptopie.

responsywne strony internetowe

Mniej znaczy więcej

Unikaj nadmiaru ozdobników, które mogą rozpraszać uwagę czytelnika. Grafiki w sidebrze, kolorowe, migające tło czy rozbudowany nagłówek strony, z pewnością dodadzą jej charakteru, ale mogą odstraszyć potencjalnego klienta i co najgorsze – zniechęcić go do zakupu.

Postaw na minimalistyczny design z białym tłem. Estetyka i przejrzystość to dwie ważne cechy dobrze konwertującej strony afiliacyjnej.

Twoja witryna powinna wczytywać się szybko. Powolne otwieranie się strony będące wynikiem grafik o dużym rozmiarze, może zniechęcić czytelnika i zamknie on stronę, zanim zdąży się ona w całości załadować.

Stosuj wezwania do działania

Wezwanie do działania pozwala zachęcić potencjalnego klienta do zakupu. Może mieć ono formę klikalnego linku, grafiki lub buttona. Tworząc wezwanie do działania warto powoływać się także na uczucie pilności, dzięki czemu twoja oferta stanie się w oczach czytelnika jeszcze bardziej atrakcyjna.

Przykłady:

  • Zamów teraz!
  • Oferta ograniczona czasowo!
  • Oferta limitowana!
  • Zamów 50% taniej!
  • Kup 2 sztuki, a trzecią otrzymasz za darmo!

Uczucie pilności można spotęgować także, dodając np. licznik dni do końca promocji lub licznik pozostałych opakowań promocyjnych.

Wykorzystaj referencje i opinie

Strona afiliacyjna powinna zawierać opinie osób, które stosowały dany produkt czy usługę. Wielokrotnie udowodniono, że opinie innych, mają wpływ na zwiększenie współczynnika konwersji.

Społeczny dowód słuszności (zasada wywierania wpływu określona przez Roberto Cialdiniego) mówi, że to, co podoba się większości osób, z dużym prawdopodobieństwem spodoba się również tobie! Warto stosować tę zasadę budując stronę afiliacyjną.

opinie klientów

Twoi czytelnicy z pewnością będą zainteresowani opiniami innych osób. W celu ich znalezienia, mogą opuścić twoją stronę. Unikniesz tego, zamieszczając opinie na swojej stronie afiliacyjnej, dając w ten sposób czytelnikowi to, co z pewnością go zainteresuje.

Rekomendując produkt lub usługę, warto zamieścić opinie w formie cytatu, wykorzystując do tego grafikę np. „przed i po”.

Nie pozwól rozproszyć czytelnika!

Webmasterzy zarabiają na swoich stronach internetowych poprzez afiliację, ale także poprzez zamieszczanie reklam kontekstowych np. Adsense. Dywersyfikacja źródła dochodów jest w porządku, ale może negatywnie wpłynąć na konwersję na stronie afiliacyjnej. Reklama kontekstowa „zatopiona” w tekście może odwrócić uwagę czytelnika. I zamiast kupić produkt, który mu oferujesz, kliknie w reklamę Adsense i opuści twoją stronę.

Co jeszcze może rozproszyć czytelnika? Z pewnością wyskakujące okno chatu oraz okna pop-up zachęcające do zapisania się do newslettera.

Zezwól na komentowanie

Wyłączenie możliwości komentowania tekstu może wzbudzić podejrzenie czytelnika lub zasugerować mu, iż ma styczność z artykułem sponsorowanym. Jeżeli jesteś początkującym blogerem, nie masz co liczyć na komentarze. Z czasem jednak twoje treści staną się bardziej popularne, co przełoży się na ilość komentarzy i zachęci innych do wzięcia udziału w dyskusji. Pamiętaj o tym, by jako autor treści, wchodzić w interakcje z czytelnikami, odpowiadać na ich pytania, podpowiadać możliwe rozwiązania oraz zachęcać do dyskusji.

Na twojej stronie afiliacyjnej mogą pojawić się także negatywne komentarze, nawet jeśli będziesz oferować produkt czy usługę wysokiej jakości. Nie ignoruj niepochlebnych opinii i staraj się znaleźć rozwiązanie, które zadowoli komentującego.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *