jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? To pytanie zadaje sobie każda osoba prowadząca sklep w sieci. Czasem wystarczy wprowadzić drobne zmiany, a niekiedy konieczna jest drastyczna zmiana strategii oraz przebudowa sklepu. Niezależnie od ilości zmian, cel jest ten sam – optymalizacja konwersji.

Co rozumiemy poprzez optymalizację konwersji? To proces, który ma na celu zmianę osób odwiedzających witrynę w kupujących. Im więcej osób odwiedzających twój sklep dokona zakupu, tym optymalizacja będzie skuteczniejsza.

W poniższym artykule znajdziesz 14 wskazówek, które pozwolą ci zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.

1. Dowiedz się, kim jest kupujący

Aby zyskać nowych klientów, musisz dowiedzieć się o nich jak najwięcej. Co lubią? Czym się interesują? Skąd pochodzą? Ile mają lat? Odpowiadając na te oraz inne pytania, stworzysz profile kupujących, dzięki czemu łatwiej dotrzesz do nich ze swoją ofertą.

Co musisz ustalić?

  • Kim jest klient? Warto przede wszystkim zbadać dane demograficzne: wiek, płeć, język. Dodatkowo istotna będzie sytuacja rodzinna klienta czy wykonywany zawód.
  • W jaki sposób twoja oferta może okazać się pomocna? Ustal cele, jakie chcesz osiągnąć.
  • Co motywuje klientów do zakupu właśnie w twoim sklepie?
  • Jakie komunikaty marketingowe najlepiej się sprawdzają?

W prowadzeniu sklepu bardzo pomocnym narzędziem okaże się Google Analitycs. Znajdziesz tam wskazówki, które pozwolą ci stworzyć profil klienta, a następnie przygotować ofertę „szytą na miarę”.

2. Spersonalizuj wezwania do działania

Wezwania do działania mają olbrzymie znacznie w konwersji. Tego typu elementy najczęściej pojawiają się w formie przycisków, bannerów lub linków zawierających konkretny komunikat, np. „kup teraz”, „dodaj do koszyka”.

Wezwania do działania powinny być dostosowane do miejsca na stronie, w którym aktualnie znajduje się klient. Powinny również mieć odpowiednią kolorystykę. W przypadku, gdy chcemy zachęcić klienta do zakupu, warto stosować przyciski w kolorze pomarańczowym lub czerwonym. Kolory te wyróżniają się na tle innych i stanowią podpowiedź, dzięki której klient „skanując” stronę wzrokiem od razu wie, gdzie należy kliknąć, by sfinalizować transakcję.

Wezwania do działania mogą zachęcać także do wykonania innych czynności np. polubienie strony na Facebooku, pobranie darmowego poradnika czy pobranie kodu rabatowego.

3. Zoptymalizuj sklep

Twój sklep powinien być zaprojektowany i zoptymalizowany zgodnie z najnowszymi trendami. Witryna, w której ciężko wyszukać produkty lub dokonać zakupu to utrata potencjalnych klientów.

Jakie kwestie uwzględnić, optymalizując sklep?

Dostępność na urządzeniach mobilnych

Wielu użytkowników internetu korzysta z sieci na urządzeniach mobilnych, jak smartfony i tablety. Za pomocą tych urządzeń dokonują również zakupów. Dlatego witryna sklepu powinna być zoptymalizowana pod urządzenia mobilne, co pozwoli na jej łatwe, intuicyjne przeglądanie. Responsywny projekt witryny sprawi także, że strona sklepu będzie się znacznie szybciej wczytywać.

SEO/SEM

Optymalizacja sklepu pod kątem SEO oraz SEM to niemalże obowiązek. Aby klienci z łatwością mogli znaleźć twój sklep, musisz zadbać o widoczność w wyszukiwarce. Dotyczy to zarówno wyników organicznych, jak również płatnych.

UX (User Experience)

UX czyli User Experience to wrażenia, jakich użytkownik strony doświadcza w czasie korzystania z witryny. Warto sprawdzić, co ludzie robią na twojej stronie i jak to robią? Możesz zatrudnić profesjonalistów, którzy zbadają tę kwestię i pomogą ci stworzyć witrynę sklepu jeszcze bardziej przyjazną użytkownikowi i sprzyjającą konwersji.

4. Zadbaj o łatwość obsługi

Klienci lubią sklepy proste w obsłudze, gdzie wszystkie ważne informacje rzucają się w oczy, a zasady są jasne.

  • Klient za pomocą kilku kliknięć powinien być w stanie dokonać zakupu. Długie przeklikiwanie się przez sklep sprawi, że klient zrezygnuje, pozostawiając produkty w koszyku.
  • Irytująca dla klienta może być informacja o kosztach wysyłki, która pojawia się na końcu, a nie na początku procesu zakupu. Dodatkowo, jeżeli cena wysyłki nie jest konkurencyjna, klient może zrezygnować. O ile to możliwe, warto oferować darmową wysyłkę.
  • Krótki czas oczekiwania na dostawę towaru to istotna kwestia. Przecież nikt nie chce czekać na wysyłkę i dostawę przez długie tygodnie!
  • Im więcej metod płatności, tym lepiej. Klienci często pozostawiają niezrealizowane koszyki z uwagi na brak preferowanej metody płatności.
  • Polityka zwrotów to kwestia, która wymaga przemyślenia. Klienci uwielbiają sklepy, które oferują możliwość dokonania darmowego zwrotu w ciągu np. 30 dni.

5. Twórz opisy produktów, które sprzedają

Uwagę klienta można przyciągnąć tworząc nieszablonowy opis, który wręcz wciąga niczym najlepsza książka. Przygotowanie dobrego opisu warto rozpocząć już od nagłówka, ponieważ to pierwsza rzecz, która rzuca się w oczy.

Opisy powinny być pisane językiem korzyści. Muszą być czytelne i zoptymalizowane. Warto stosować odpowiednio dużą czcionkę oraz wypunktowania.

Temat dotyczący tworzenia treści sprzedażowych zasługuje na osobny wątek, dlatego zapraszamy do naszego obszernego poradnika, z którego dowiesz się, jak tworzyć opisy produktów które sprzedają.

6. Połącz sklep z blogiem

Oprócz sklepu z bogatą ofertą, warto także prowadzić blog firmowy, dzięki któremu będziesz w stałym kontakcie ze swoimi klientami. Dzięki wpisom na blogu, zwiększysz także popularność swojego biznesu – klienci trafią do ciebie za pośrednictwem Google oraz fraz wpisywanych w tę wyszukiwarkę.

Na blogu warto poruszać aktualne trendy, prezentować produkty oraz wywoływać u odbiorcy chęć ich natychmiastowego posiadania. Przemyślana i dobrze opracowana treść potrafi zwiększyć konwersję.

Jeżeli nie masz pomysły na wpisu, zajrzyj do naszego poradnika, z którego dowiesz się, co to jest content marketing oraz jak wykorzystać go na swoim blogu.

7. Regularnie wysyłaj newsletter

Kampanie mailowe to jeden z najlepszych sposobów, by zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym oraz przypomnieć klientom o swoim istnieniu.

Newsletter powinien być wysyłany regularnie, aby klient na bieżąco dowiadywał się o nowościach czy promocjach. W mailingu możesz umieścić kartę produktów, dzięki której klient na etapie czytania maila będzie mógł poznać twoją ofertę.

E-mail marketing to sposób na zwiększenie sprzedaży, którego skuteczność dowiedziona jest wieloma badaniami prowadzonymi przez specjalistów ds. marketingu

8. Remarketing

Pewnie nie raz po przejrzeniu oferty jakiegoś sklepu i opuszczeniu go, widziałeś reklamę typu „wróć do nas!” lub „Niedawno oglądałeś <tutaj nazwa produktu>. Zobacz nasze propozycje!”. Remarketing pozwala dotrzeć do klientów, którzy już kiedyś dokonali zakupu lub z jakichś powodów nie sfinalizowali zawartości koszyka.

Remarketing sprawdzi się w e-mail marketingu, reklamie na Facebooku czy Instagramie, a także w reklamie Google Ads.

Dzięki śledzeniu zachowań użytkowników na swojej stronie internetowej, będziesz w stanie trafić do klienta z reklamą, która może go zainteresować.

9. Kuś promocjami i gratisami!

Klienci uwielbiają promocje, dzięki którym mogą kupić wymarzony produkt w niższej cenie. Promocje, jak również bezpłatne dodatki, są niezwykle kuszące i mało kto oprze się pokusie zakupu produktu w obniżonej cenie.

Aby zwiększyć zainteresowanie swoją ofertą możesz także oferować darmową dostawę, bezpłatne próbki czy gadżety firmowe, jak smycz do kluczy, kubek czy t-shirt.

10. Bądź widoczny z social media!

Brak konta reprezentującego twoją markę może wzbudzić podejrzenia potencjalnych klientów. Mało która firma rezygnuje z posiadania konta na Facebooku czy na Instagramie. A przecież te dwa portale społecznościowe pozwalają zupełnie za darmo dotrzeć do tysięcy nowych, potencjalnych odbiorców.

Na Facebooku oraz na Instagramie możesz zaprezentować swoją ofertę w postaci zdjęć czy nagrań video.

Dodatkowo, Facebook oferuje funkcjonalność zwaną „Facebook Ads”. Dzięki niej w łatwy sposób stworzysz reklamę, która będzie wyświetlania np. na Facebooku i Instagramie. Warto podkreślić, że reklama ta jest niezwykle tania, a dobrze zoptymalizowana potrafi przynieść wysoki zwrot z kampanii reklamowej.

11. Wykorzystaj recenzje i opinie

Społeczny dowód słuszności wpływa na zachowania konsumentów i pomaga podjąć decyzję zakupową. Pozwól klientom na komentowanie produktów, które są dostępne w twoim sklepie internetowym. Dzięki temu inni potencjalni klienci łatwiej podejmą decyzję o zakupie, kierując się opinią zadowolonych klientów.

Nietypowe i przyciągające uwagę opinie możesz wykorzystać jako część opisu produktu. Takiego nieszablonowego podejścia do prezentowania swojej oferty z pewnością pozazdrości ci konkurencja!

Opinie w formie dłuższych recenzji możesz publikować także na swoim blogu. Dzięki temu zwiększysz widoczność swojego bloga i sklepu w wynikach wyszukiwania.

12. A może czat na żywo?

Czat to jedno z udogodnień, które potrafi znacznie zwiększyć sprzedaż na stronie internetowej. Po pierwsze – dzięki czatowi klient może natychmiastowo otrzymać wsparcie i odpowiedź na nurtujące go kwestie. Co za tym idzie, szybciej podejmie decyzję o zakupie. Po drugie – czat wzbudza zaufanie, ponieważ klient otrzymuje możliwość kontaktu z „żywym” doradcą, który czuwa nad sklepem i oferuje wsparcie.

Live chat z łatwością dodasz, korzystając z gotowych wtyczek do WordPressa lub pluginów, które dostępne są dla platform obsługujących sklepy internetowe.

13. Stosuj tricki sprzedażowe

Klienci często dokonują zakupu pod wpływem impulsu, kierując się emocjami. Zapewne nie raz widziałeś w sklepie hasło „Zostały już tylko 3 sztuki!”. Jeżeli nie kupisz teraz, taka okazja może się już nie nadarzyć. Informując klienta o ograniczonej dostępności, wywołujesz poczucie pilności, które z kolei przekłada się na szybsze podjęcie decyzji o zakupie.

Przykłady:

„W ciągu ostatnich 24 godzin produkt zakupiło 160 osób”

„Zarezerwowano 4 razy w ciągu ostatnich 12 godzin”

„Pozostało tylko 5 sztuk!”

„56 osób aktualnie ogląda ofertę”

14. Nie żałuj pieniędzy na reklamę

Właściciele sklepów internetowych często inwestują jedynie w SEO, by być widocznym w wyszukiwarkach takich, jak Google, Bing czy Yahoo. Jest to oczywiście słuszne podejście, ale warto także zadbać o widoczność sklepu w social media, z których codziennie korzystają miliony użytkowników.

Sprawdź, gdzie warto się reklamować. Do wyboru są dziesiątki popularnych platform, a wśród nich najpopularniejsze

  • Facebook Ads,
  • Pinterest Ads
  • TikTok Business,

Oprócz tego warto także reklamować się w poprzez sieci specjalizujące się w reklamie natywnej.

Podsumowanie

Nie musisz od razu przebudowywać całego sklepu, by zmaksymalizować sprzedaż. Czasem wystarczy wprowadzenie kilku prostych zmian, jak ułatwiona nawigacja czy dodanie wyrazistych wezwań do działania.

Decydując się na zmiany, warto wprowadzać je stopniowo, testując, które rozwiązanie okazuje się najlepsze i najkorzystniej wpływa na sprzedaż.

Mamy nadzieję, że nasz poradnik pomoże ci zwiększyć sprzedaż w twoim sklepie. Jeżeli masz uwagi lub inne pomysły na zwiększenie konwersji, zachęcamy do podzielenia się wskazówkami w komentarzach.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *