Jak tam pozycje Twojej strony, jeszcze stabilnie? No to przygotuj się na prawdziwy rollercoaster, bo Google poinformowało 2 czerwca o nowej dużej aktualizacji algorytmu swojej wyszukiwarki:

2 czerwca Google na swoim twitterze zamieściło wpis: „Jeszcze dzisiaj, jak to robimy kilka razy w roku, wprowadzimy obszerną aktualizację algorytmu. Nazywa się June 2021 Core Update”.
Aktualizacja nie została wprowadzona od razu. Jak to zwykle bywa potrzeba do 2 tygodni na jej pełne wprowadzenie, dlatego przez cały ten czas może dochodzić do zawirowań pozycji Twojej strony.

Jeżeli Twoje pozycje spadły, to bądź cały czas dobrej myśli!
Jeżeli myślałeś, że to już koniec złych wiadomości, to muszę poinformować Cię o kolejnej zapowiedzianej już aktualizacji „July 2021 Core Update”, która będzie już w lipcu. Dokładnie tak – aktualizacja miesiąc po miesiącu.

Jak pisze Google SearchLiaison: „Niektóre z naszych planowanych ulepszeń w czerwcowej aktualizacji nie są jeszcze gotowe, więc wprowadzimy te, które są już gotowe, a resztę wprowadzimy w lipcowej aktualizacji. Większość witryn nie zauważy żadnej z tych aktualizacji, co jest typowe w przypadku wszelkich podstawowych aktualizacji algorytmu…”
Google uspokaja właścicieli stron, których witryny zanotowały spadki: „Oczywiście każda aktualizacja może przynieść spadki lub wzrosty. Ze względu na dwuczęściowy charakter aktualizacji bardzo możliwe jest, że zobaczysz zmiany w pozycjach w czerwcu, które mogą odwrócić się w lipcu…”

Czego dotyczy June 2021 Core Update?
Jest to bardzo dobre pytanie, ale niestety na razie nie znajdziesz na nie odpowiedzi. Google główne aktualizacje zapowiada z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem i daje wskazówki jak się do nich przygotować. W zeszłym roku dowiedzieliśmy się o czynnikach Core Web Vitals, ale nic nie wskazuje na to, że czerwcowa aktualizacja dotyczy właśnie tego.
Jedyne co możesz teraz zrobić to zapoznać się z wpisem na blogu Google „Co webmasterzy powinni wiedzieć o głównych aktualizacjach Google?„.
Z wpisu dowiadujemy się, że Google przynajmniej raz dziennie wprowadza jakąś zmianę w wyszukiwarce, która ma na celu poprawę wyników działania. Jednak kilka razy do roku są wprowadzane duże aktualizacje, których celem jest prezentowanie użytkownikom trafnych i wiarygodnych treści.
Jeżeli działasz czynnie w SEO, koniecznie zapoznaj się ze wspomnianym wpisem na blogu Google. Dowiesz się z niego, w jaki sposób Google ocenia strony podczas wprowadzania głównych aktualizacji. Dowiesz się także, w jaki sposób odzyskać utracone pozycje.
Czy June 2021 Core Update ma związek z Core Web Vitals?
Wiele wskazuje na to, że najnowsza aktualizacja algorytmu nie jest związana z czynnikami Core Web Vitals, a najlepszym tego dowodem jest fragment tekstu z wpisu na blogu Google:

Danny Sullivan napisał, że czynniki Core Web Vitals nie będą brane pod uwagę do końca sierpnia.
June 2021 Core Update – o czym piszą w branży SEO?
Osobiście po każdej dużej aktualizacji algorytmu uwielbiam czytać zaciekłe dyskusje na forach internetowych dotyczących SEO. Są tam zawsze dwie grupy – przegrani i zwycięzcy. W tego typu dyskusjach często pojawiają się także spekulacje, czego tak naprawdę dotyczyła najnowsza aktualizacja.
Nie inaczej jest także dzisiaj. Wybrałem się więc na forum Black Hat World.
Spekulacje internautów:
„Nie pamiętam gdzie, ale przeczytałem, że Google planuje faworyzować strony z recenzjami w stylu „Najlepsze…” oraz te zawierające recenzje kupujących (na niekorzyść dla stron afiliacyjnych).
Może ta aktualizacja w jakiś sposób się z tym wiąże.”
„Ta aktualizacja wpłynie na backlinki i ranking”
„Moja strona dużo zyskała na tej aktualizacji, straciłem prawie 60% ruchu od aktualizacji z maja 2020, od tamtej pory zrobiłem następujące rzeczy na mojej stronie:
1). Usunąłem treści niskie jakości i wyindeksowałem je z Google.
2). Spamerskie linki wrzuciłem do narzędzia Disavow w GSC.
3). Zoptymalizowałem istniejące treści.
4). Usunąłem PBNy niskiej jakości i dodałem PBNy własnej roboty wysokiej jakości.
Oto co chcę jeszcze zrobić:
1). Zadbać o szybkość działania strony.
2). Zadbać o linkowanie wewnętrzne.”
„Ok, oto co się dzieje u mnie…..
Strona White Hat SEO z postami gościnnymi o wartości $1000 – rzeź.
Strona Black Hat SEO linkowana z PBN-ów – jest świetnie!
Wiem, że wdrażanie aktualizacji jeszcze się nie skończyło, ale cieszę się, że mam więcej niż jedną stronę.”
Podsumowanie
A Czy to zauważyłeś jakieś zmiany związane z najnowszą aktualizacją, a może Twoja strona zanotowała spadki lub wzrosty? Daj znać w komentarzu co sądzisz na temat June 2021 Core Update.