trendy w afiliacji 2021

Trendy w afiliacji. Co nowego w 2021 roku?

Marketing afiliacyjny nieustannie ewoluuje, co jest efektem zmieniających się potrzeb rynku oraz pojawianiem się nowych rozwiązań. Jak wyprzedzić konkurencję i mieć nad nią przewagę? Sprawdzamy, co w afiliacji piszczy!

Źródła ruchu zyskujące popularność

Pandemia koronawirusa sprawiła, że większość z nas na długi czas utkwiła w domach. Nie dziwi zatem fakt, że rok 2020 był rekordowy pod względem ruchu w Internecie.

Wielu z nas odkryło popularne aplikacje, które pozwalają zabić nudę, jak chociażby TikTok. I w tym miejscu warto zatrzymać się na chwile, ponieważ marketing afiliacyjny na TikToku to nadal niedoceniona opcja. Wielu ludzi kojarzy aplikację jedynie ze śmiesznych, viralowych filmików. Tymczasem TikTok to doskonałe miejsce do promocji nie tylko swojej osoby, ale także produktów.

Wiele wskazuje na to, że popularność TikToka nie osłabnie, a to oznacza, że warto wykorzystać potencjał aplikacji i sprawdzić jej zastosowanie w marketingu afiliacyjnym.

Facebook Ads to także źródło ruchu, które zyskuje na popularności, ale restrykcje związanie z publikowaniem reklam mogą wywołać ból głowy u niejednego marketera afiliacyjnego. Facebook sypie blokadami kont, jak z rękawa, dlatego trzeba dokładnie zapoznać się z zasadami dotyczącymi publikacji reklam.

Wzrost popularności branży zdrowie

Sytuacja związana z pandemią koronawirusa sprawiła, że wielu z nas zaczęło doceniać, czym jest zdrowie i dobrze funkcjonujący układ odpornościowy. Wielu marketerów afiliacyjnych wykorzystało tę wiedzę, promując suplementy diety wspierające układ immunologiczny.

Zauważalny jest także wzrost zainteresowania olejkami CBD, które mają korzystny wpływ na poprawę ogólnej kondycji zdrowotnej. Warto zatem rozważyć dołączenie do programów lub sieci partnerskich, które w swojej ofercie mają tego typu produkty.

Nasz ranking programów partnerskich to dowód, że branża „zdrowie i uroda” ma się świetnie. Zaszczytne, pierwsze miejsce zajmuje program partnerski NutriProfits oferujący prowizje sięgające nawet 40%.

Wzrost znaczenia treści w formie wideo

Raport opublikowany przez wyzowl nie pozostawia złudzeń – filmy wideo mają ogromne znacznie i wpływają na sprzedaż. A oto garść statystyk:

  • 86% marketerów tworzących treści w formie nagrań wideo zauważyło wzrost ruchu na swoich stronach.
  • 84% marketerów twierdzi, że filmy wideo pozwalają generować sprzedaż.
  • 78% twórców video uważa, że filmy mają bezpośredni wpływ na sprzedaż.

Chęć posiadania jakiegoś produktu sprawia, że klienci szukają wideorecenzji, które ukażą zalety tego produktu oraz jego zastosowanie w codziennym życiu.

Sam opis produktu w sklepie internetowym czy recenzja na blogu to działania reklamowe, które mogą okazać się niewystarczające. Recenzja produktu w formie wideo pomoże zwiększyć sprzedaż.

Nieśmiertelny influencer marketing

Influencerzy, mimo że często spotykają się z krytyką, nadal mają znaczący wpływ na kształtowanie sprzedaży i zwiększanie rozpoznawalności marek.

Wielu twórców ma zaufanych odbiorców, którzy często bez mrugnięcia okiem, są gotowi kupić reklamowany produkt. Zbudowanie tego typu grupy oddanych followersów wymaga jednak wiarygodności i uczciwości.

Warto postawić na współpracę z influencerami, którzy działają w Twojej niszy i będą pasować do Twojej marki.

Strategia wielokanałowa

Marketerzy afiliacyjni doskonale wiedzą, że treść w formie pisemnej nie zawsze wystarczy. Dlatego coraz częściej korzystają z innych kanałów docierania do użytkowników. Webinary, podcasty czy filmy wideo pozwalają uzupełnić treść pisaną.

W ciągu ostatnich kilku lat obserwowany jest wzrost zainteresowania podcastami. Być może jest to słuszny kierunek, który warto wykorzystać w marketingu afiliacyjnym?

Podsumowanie

Porównując rok 2021 do poprzednich lat, trendy w marketingu afiliacyjnym nie zmieniają się gwałtownie i znacząco. Najlepszy z możliwych kierunków w afiliacji jest wciąż jeden – budowanie zaufania poprzez tworzenie wartościowych treści. Korzyści to przede wszystkim lepsza widoczność w wynikach wyszukiwania, a także budowanie grona stałych odbiorców.

Zwróćmy także uwagę na efekty pandemii, podczas której zdecydowanie częściej dokonywaliśmy zakupów przez Internet. Warto wykorzystać ten fakt i wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów, oferując im dokładnie to, czego poszukują.

Zobaczymy, jakie zmiany przeniesie kolejny rok i jakie będę przewidywania, co do trendów w marketingu afiliacyjnym.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *