zarabianie na instagramie

Zarabianie na Instagramie – łatwy sposób na duże pieniądze?

Zarabianie na Instagramie wydawało się niegdyś rzeczą nierealną. Dziś, miliony Intagramerów wykorzystują swoje konta, jako sposób na zarobienie dodatkowych pieniędzy, a nawet styl życia. Osoby mogące poszczycić się dużą popularnością, często traktują Instagram jako główne źródło dochodów, zapominając, że istnieje coś takiego, jak praca na etacie. Chcesz wiedzieć, na czym polega zarabianie na Instagramie? Zapraszamy do przeczytania kompletnego poradnika, który pokaże ci, jak monetyzować twój instagramowy profil.

Co to jest Instagram?

Instagram to serwis społecznościowy służący do hostingu zdjęć. Umożliwia on użytkownikom tworzenie profili, dodawanie i edycję zdjęć, stosowanie filtrów oraz udostępnianie fotografii w innych social media.

co to jest instagram

W ciągu kilku ostatnich lat Instagram mocno ewoluował. Aplikacja, która początkowo służyła wyłącznie do udostępniania zdjęć, dziś jest jednym z największych graczy wśród portali społecznościowych. I nic w tym dziwnego, bowiem ludzie są wzrokowcami i kochają zdjęcia oraz krótkie filmy video, a Instagram to istny raj dla oczu.

Zarabianie na Instagramie – aplikacja

Jak zarabiać na Instagramie? Po pierwsze musisz wiedzieć, że pełną funkcjonalność Instagrama poznasz dopiero po pobraniu aplikacji. W zależności od systemu operacyjnego, w jaki wyposażone jest twoje urządzenie mobilne, aplikację znajdziesz:

Kiedy już zainstalujesz aplikację i zapoznasz się z jej prostym oraz intuicyjnym interfejsem, możesz spełnić swoje marzenie o zarabianiu na Instagramie.

1. Zarabiaj, publikując posty sponsorowane

Zacznijmy od najbardziej popularnego sposobu na zarabianie na Instagramie. Ile można zarobić publikując posty sponsorowane? Jak podaje raport Hoppera HQ z 2019 r., amerykańska celebrytka Kylie Jenner otrzymuje około 1,2 miliona dolarów za każdy post sponsorowany zamieszczony na Instagramie. Oczywiście osiągnięcie takiego wyniku jest niemożliwe, jeżeli nie jesteś znanym, światowym celebrytą. Ale czy nie byłoby przyjemnie otrzymać chociażby 10 tysięcy złotych za post? Oczywiście, że tak!

Zarabiaj na byciu sobą

Publikując zdjęcia oraz relacje obrazujące twoje codzienne życie, jesteś w stanie przyciągnąć ludzi o podobnych zainteresowaniach. W momencie, gdy twój profil się rozwija, zyskujesz kolejnych obserwujących. To z kolei przyciąga potencjalnych sponsorów zainteresowanych współpracą z tobą. Dzięki temu możesz zarabiać na rzeczach, które są zgodne z twoimi poglądami oraz upodobaniami.

Wykreuj osobowość internetową

Do zarabiania na Instagramie możesz podejść także w sposób czysto biznesowy. Wystarczy, że wykreujesz wizerunek osoby, która może zdobyć rozpoznawalność w dochodowej niszy, np. sport i fitness czy kosmetyka.

zarabianie na instagramie fitness

Tworząc posty nakierowane na konkretnych odbiorców oraz używając odpowiednich hashtagów, przyciągniesz nie tylko nowych obserwujących, ale także sponsorów zainteresowanych współpracą z tobą.

Tworząc profil nakierowany na zarabianie, pamiętaj, by zachować autentyczność oraz wysoką jakość publikowanych treści. Jeśli twój instagramowy profil zacznie przypominać ścianę reklamową, stracisz zainteresowanie nie tylko odbiorców, ale także sponsorów.

Zostań Influencerem

Termin „Influencer” zapewne jest ci znany? Jeśli nie, jest to osoba rozpoznawalna, która potrafi wywrzeć wpływ na inne osoby i jednocześnie posiada dostęp do szerokiego grona oddanych i zaangażowanych odbiorców. Influencer poprzez swoje opinie, relacje czy posty sponsorowane, jest w stanie oddziaływać na inne osoby, wpływając np. na decyzję zakupową. Influencerzy są ekspertami w określonych dziedzinach, wyznaczają trendy, kształtują poglądy.

Wiele marek, chcąc promować swoje produkty, korzysta z pomocy Influencerów. W zamian za wynagrodzenie, Influencer rozpowszechnia informacje o danym produkcie, wpływając na jego pozytywny odbiór.

instagram influencer

W influence marketingu liczy się grono zaufanych odbiorców, uczciwość oraz autentyczność. Najbardziej rozchwytywani Influencerzy sami decydują, z kim chcą współpracować.

Wykonanie umowy pomiędzy firmami a Influencerami zazwyczaj sprowadza się do publikacji postów, filmów oraz relacji. Niekiedy firma może zechcieć opublikować materiał Influencera również na swoim firmowym profilu.

Jako Influencer, możesz wynegocjować nie tylko wynagrodzenie, ale także zapłatę w formie produktu (barter), usługi lub w formie wzajemnej promocji. Wszystkie chwyty dozwolone.

W influence marketingu liczą się twoi odbiorcy. Aby zacząć zarabiać w ten sposób, musisz mieć zaangażowanych i zaufanych obserwujących, którzy dzięki twojemu wpływowi są w stanie podjąć np. decyzję zakupową.

2. Zostań ambasadorem marki

Posty sponsorowane to świetny sposób, który pozwala zarobić na Instagramie, lecz wiele marek oczekuje stałej współpracy z influencerami. Firmy unikają Instagramerów, którzy reklamują wszystko „od sasa do lasa” – od jogurtów po kosiarki spalinowe. Producenci, w większości przypadków liczą na to, że będziesz wykorzystywać swój profil w sposób konsekwentny.

Ambasador marki to ktoś, kto reprezentuje określoną markę. Często osoby te otrzymują tytuł ambasadora, ponieważ z własnej woli promowały określoną markę, jeszcze przed zawarciem współpracy i do tego bez jakichkolwiek korzyści majątkowych.

ambasador marki na instagramie

Pod pojęciem „ambasador marki” kryje się nie tylko osoba, która wykorzystuje swój profil do promocji określonych rzeczy. To coś znacznie więcej! Ambasadorzy marek często otrzymują możliwość tworzenia własnych kolekcji, np. ubrań czy gadżetów, które następnie sygnowane są ich pseudonimem czy nazwiskiem.

Jak zostać ambasadorem marki?

Po pierwsze – zbuduj swój profil wokół konkretnej niszy

Tworzenie postów w oparciu o konkretne zainteresowania, pozwoli ci zbudować autorytet oraz spójny wizerunek, który przyciągnie nie jednego sponsora zainteresowanego współpracą.

Po drugie – sprzedaj się!

Oczywiście nie dosłownie. Ale nie czekaj na kontakt od potencjalnego sponsora. Wyjdź z inicjatywą i zainicjuj relację! Jeżeli czujesz, że utożsamiasz się z konkretną marką i uważasz, że firma skorzystałaby na współpracy z tobą, nie wstydź się z nią skontaktować. Zaprezentuj siebie i pokaż przedstawicielom marki, że jesteś właściwą osobą na właściwą miejscu, gotową na współpracę.

Po trzecie – zdobądź obserwujących

Dobry ambasador marki to taki, który potrafi przykuć uwagę i zdobyć nowych obserwujących, którzy będą z zaangażowaniem śledzić profil. Komentarze followersów oraz pozytywne opinie to sygnał, że jesteś dobry w tym, co robisz!

Po czwarte – trzymaj fason

Jako ambasador marki musisz zachowywać się profesjonalnie. Twoje konto na Instagramie powinno reprezentować ciebie oraz odzwierciedlać wyznawane przez ciebie wartości w najlepszy możliwy sposób. Niedopuszczalne jest więc ignorowanie obserwujących czy odpowiadanie na ich komentarze w sposób niegrzeczny, czy nawet arogancki. Pamiętaj, że właściciele marki, którą promujesz, śledzą twoje zachowania na Instagramie. Jeżeli uznają, że twoja osoba jako ambasadora, wywiera negatywny wpływ na odbiór marki, musisz liczyć się z zerwaniem współpracy.

3. Zarabiaj poprzez marketing afiliacyjny

Kolejną metoda zarabiania na Instagramie jest marketing afiliacyjny. Na czym polega ta technika? Zasady są bardzo proste. Reklamodawca płaci Partnerowi (Instagramerowi) prowizję za wykonanie określonych działań, np. sprzedaż.

instagram marketing afiliacyjny

Załóżmy, że posiadasz profil na Instagramie dotyczący odchudzania. Jako pośrednik, za pomocą specjalnego linku, reklamujesz określony produkt lub usługę. Jeśli odbiorca twojej reklamy dokona zakupu po kliknięciu w link, otrzymasz prowizję.

Marketing afiliacyjny to jeden z najbardziej dochodowych sposobów na zmonetyzowanie twojego instagramowego profilu. Jednym z programów afiliacyjnych, który pozwala zarabiać duże pieniądze, jest NutriProfits. W programie tym znajdziemy prawie 40 ofert z kategorii „Zdrowie i Uroda”, a zatem możliwości są ogromne. Dodatkowo, program ten oferuje wsparcie w języku polskim. W NutriProfits na pojedynczej transakcji możesz zarobić nawet około 120 złotych! Najlepsi partnerzy zarabiają miesięcznie kilkaset tysięcy złotych. Dzięki temu nie muszą martwić się o pracę na etacie, utrzymując się wyłącznie z afiliacji. Więcej o tej metodzie zarabiania dowiesz się z naszej recenzji NutriProfits.

nutriprofits dashboard
Tak wygląda panel po zalogowaniu do NutriProfits.com

Zarejestruj się w NutriProfits
i zacznij zarabiać na Instagramie!

Kilka pojęć:

Reklamodawca – w marketingu afiliacyjnym jest to podmiot oferujący określone produkty lub usługi. Reklamodawca płaci partnerowi (wydawcy) określoną kwotę prowizji za wykonane działanie.

Partner (wydawca) – osoba, która promuje produkty lub usługi oferowane przez reklamodawcę. Za swoje działania partner otrzymuje prowizję.

Link afiliacyjny (link partnerski) – specjalny, indywidualny link, za pomocą którego partner promuje ofertę reklamodawcy. Reklamodawca w każdym przypadku dostarcza także dostęp do raportów, dzięki którym można śledzić skuteczność linków afiliacyjnych oraz obserwować zachowania konsumentów.

Jeśli chodzi o Instagram, linki afiliacyjne najlepiej umieszczać w postach w relacjach lub w BIO.

Marketing afiliacyjny to sposób na promocję rozpowszechniony głównie w USA oraz UK. W Polsce metoda ta nie jest jeszcze zbyt popularna. A szkoda, bo mając niewielką liczbę obserwujących na Instagramie, można generować całkiem niezłe pieniądze.

Najpopularniejszą metodą monetyzacji instagramowego konta są posty sponsorowane. Niestety za jeden post otrzymasz wynagrodzenie tylko raz. Natomiast marketing afiliacyjny pozwoli ci zarabiać pieniądze bez końca. Dzięki temu zbudujesz źródło pasywnego dochodu, zapewniając sobie stały przypływ gotówki.

4. Sprzedawaj własne produkty i usługi

Jak zarabiać na Instagramie? Sprzedawaj swoje produkty! W marketingu afiliacyjnym pośredniczysz w sprzedaży. W przypadku swoich produktów, oferujesz je bezpośrednio, pracując na sukces swojej marki.

Co możesz sprzedawać na Instagramie?

Poniżej prezentujemy przykłady produktów oraz usług, dzięki którym będziesz zarabiać na Instagramie.

Produkty fizyczne

Sprzedaż produktów fizycznych to największe wyzwanie. Potrzebny jest ci sklep online, ale także czas na pakowanie oraz wysyłkę produktów. Jeśli sprzedajesz produkty fizyczne o większych gabarytach, być może konieczne będzie skorzystanie również z magazynu.

sprzedaż produktów na instagramie

Przykłady:
  • rękodzieło, np. obrazy, rzeźby, biżuteria, twoja własna linia modowa oraz galanteria, makrama;
  • książki, np. albumy ze zdjęciami, książki kucharskie – te możesz sprzedawać także w formie cyfrowej, o czym przeczytasz w kolejnym akapicie.
Produkty cyfrowe oraz usługi online

Za pośrednictwem Instagrama możesz zarobić naprawdę spore pieniądze, sprzedając usługi online oraz produkty cyfrowe. Wyzwaniem może okazać się otwarcie sklepu online, ale kiedy już go otworzysz, nie musisz martwić się o lokal, a twój sklep będzie czynny przez całą dobę.

sprzedaż usług na instagramie

Przykłady:
  • porady dietetyczne;
  • usługi marketingowe;
  • kursy online, np. SEO, SEM, WordPress;
  • e-booki, np. książki kucharskie, poradnik dotyczący zarabiania na Instagramie.

W związku z tym, że ludzie są wzrokowcami i uwielbiają przeglądać zdjęcia na Instagramie, szybko dotrzesz ze swoją ofertą do szerszego grona odbiorców, przekształcając obserwujących w klientów.

Instagram posiada szereg udogodnień, dzięki którym łatwiej sprzedasz swoje produkty. Funkcje typu: eksploruj, posty oferujące możliwość zakupu czy tagi produktów, z pewnością będą okażą się przydatne.

Sprzedaż swoich własnych produktów na Instagramie to świetny sposób na zarabianie, ale wymagający najwięcej zaangażowania.

Jak zarabiać na Instagramie sprzedając swoje produkty?

  1. Otwórz sklep internetowy. Możesz to zrobić, korzystając z takich platform, jak Shopify czy Etsy. Możesz także założyć swoją własną stronę internetową połączoną ze sklepem.
  2. Utwórz konto na Instagramie, które będzie przeznaczone do promocji oferowanych przez ciebie produktów lub usług.
  3. Rozpocznij promocję, korzystając z funkcji Instagrama.
  4. Po prostu zarabiaj pieniądze, zyskuj nowych obserwujących i buduj swoją markę!

5. Fotografujesz? Sprzedawaj zdjęcia!

Instagram, jako aplikacja, w której pierwszoplanową rolę odgrywa obraz, idealnie nadaje się do promocji oraz sprzedaży własnych zdjęć. Jeżeli jesteś kreatywny oraz interesujesz się fotografią, z pewnością znajdziesz chętnych na zakup fotografii.

Sprzedając zdjęcia na Instagramie:

  • będziesz zarabiać realne pieniądze!
  • zbudujesz swoje portfolio,
  • będziesz mógł się pochwalić, że twoje zdjęcie zostało wykorzystane, np. w kampanii reklamowej czy w czasopiśmie.

sprzedawanie zdjęć na instagramie

Jeżeli twoje zdjęcia podbijają Instagram, warto założyć konta na takich portalach, jak: 500px czy Twenty20 Stock, które pozwalają na zakup zdjęć na określonej licencji.

Dodatkowo, możesz drukować swoje zdjęcia na plakatach, T-shirtach, poduszkach czy na etui na smartfony. Możliwości jest naprawdę wiele.

6. Sprzedawaj shoutouty

Shoutouty to wspomnienia danej marki np. w formie screenshotów z jej profilu. Służą one promocji zaprzyjaźnionej marki lub po prostu zarabianiu, bo shoutouty można kupować. Zastanawiasz się pewnie, po co? Otóż wzmianka o „raczkującej” marce, na profilu, który obserwuje wiele osób, prowadzi do zwiększenia rozpoznawalności marki, której shoutout dotyczy. W ten sposób przyciągamy promowanej marki nowych followersów potencjalnie zainteresowanych ofertą.

shoutout instagram

Shoutouty najczęściej wyświetlane są w formie postów lub relacji. Niektóre firmy są w stanie zapłacić naprawdę sporo, aby trafić na instagramowe konto znanej osoby.

Jak zarobić na shoutoutach?

W tym celu najlepiej udać się na stronę agencji, która specjalizuje się w sprzedaży shoutoutów, np. https://shoutcart.com, zarejestrować się w systemie, a następnie zamieścić swoją ofertę.

7. Sprzedaj… konto na Instagramie

A co jeśli stwierdzisz, że masz dość albo po prostu chcesz odpocząć od social mediów? Rozwiązaniem może być sprzedaż rozwiniętego konta na Instagramie. Co prawda, ciężko jest się rozstać z kontem, które prowadziliśmy we własnym imieniu jako ambasador marki, i które zyskało ogromną popularność oraz zaufanie. Natomiast powszechną praktyką jest sprzedaż kont z memami oraz informacjami ze świata polityki. Z pewnością znajdziesz kupców na tego typu konto.

Istnieją specjalne portale pozwalające na sprzedaż konta na Instagramie. Jednym z tego typu miejsc jest www.viralaccounts.com.

Wskazówki – zanim zaczniesz zarabiać na Instagramie

Jak zacząć zarabiać na Instagramie i jak robić to skutecznie? Poniższe wskazówki pozwolą ci wejść do świata Instagrama z jeszcze większą wiedzą.

Znaj swoją wartość

Pierwsza propozycja współpracy, to z pewnością powód do radości i dumy, ale nie decyduj się na każdą współpracę. Profile przesycone takimi reklamami, jak posty sponsorowane, wzbudzają czujność marketerów. Wybieraj wyłącznie oferty, które korespondują z tematyką twojej niszy, i które nie nadszarpną twojej reputacji.

Bądź profesjonalistą

Bądź profesjonalistą, zarówno w kontakcie z odbiorcami, jak i sponsorami. Niedotrzymywanie terminów kontraktów czy niewywiązywanie się z umów, to przepis na utratę zaufania oraz brak kolejnych kontraktów.

Bądź o krok przed swoją konkurencją

Jeżeli zdecydujesz się zarabiać na Instagramie, musisz śledzić poczynania swojej konkurencji, by nigdy nie zostać w tyle. Monitoruj ich zachowania, wyznaczane trendy oraz kierunki rozwoju. Obserwując konkurencję, nie tylko zbierzesz wiedzę i doświadczenie, ale również będziesz mieć okazję uczyć się na cudzych błędach. Pozwoli ci to uniknąć wpadek wizerunkowych w przyszłości.

Odpowiadaj na pytania klientów

Odpowiadaj na pytania klientów i nie bój się trudnych pytań. Większość konsumentów oczekuje szybkiej odpowiedzi, w czasie krótszym niż jedna godzina. Unikanie interakcji oraz ignorowanie klientów może niekorzystnie odbić się twoich działaniach promocyjnych.

Nie kupuj obserwujących

Wielu początkujących Instagramerów próbuje iść drogą na skróty, kupując followersów. Być może pokaźna liczba obserwujących robi wrażenie, ale nie gwarantuje współpracy, jeśli będą to followersi nieaktywni i niezaangażowani.

jak zarabiać na instagramie

FAQ:

Poniżej przedstawiamy odpowiedzi, na często zadawane pytania:

Czy i jak mogę zarabiać na Instagramie?

Oczywiście, że możesz. Najpopularniejsze sposoby zarabiania na platformie, to:

  • Tworzenie postów sponsorowanych na podstawie w współpracy z markami.
  • Bycie ambasadorem marki polegające na zawarciu współpracy z jedną, konkretną marką.
  • Marketing afiliacyjny, gdzie otrzymujesz prowizję za zakup dokonany przez klienta, który kliknął w promowany przez ciebie link partnerski.
  • Sprzedaż swoich własnych produktów.
  • Sprzedaż licencji na zdjęcia.
  • Sprzedaż shoutoutów.
  • Sprzedaż kont instagramowych.

Ile mogę zarobić na Instagramie?

Jak wcześniej wspomnieliśmy, rozpiętość widełek kwotowych za post sponsorowany jest ogromna. Najlepiej zarabiający celebryci nie przyjmują zleceń za mniej niż kilka tysięcy dolarów. Zarabianie pieniędzy na Instagramie możesz traktować jako hobby lub jako pracę „na pełen etat”. Wszystko zależy od twojego wkładu, kreatywności oraz czasu, jaki poświęcisz na promocję konta, w tym dotarcie do obserwujących oraz potencjalnych sponsorów.

Marki, które są zainteresowane współpracą z Instagramerami, szukają wyłącznie osób, których followersi są oddani i zaangażowani. Dlatego takie kwestie, jak liczba obserwujących czy ilość wyświetleń to sprawy, które schodzą na dalszy plan.

Jak obliczyć wskaźnik zaangażowania?

To proste:

Wskaźnik zaangażowania = liczba wyświetleń posta + liczba like-ów jednego posta / liczba obserwujących * 100%

Pamiętaj, że im wyższy wskaźnik zaangażowania, tym twoje twoje szanse na intratną współpracę rosną. Nie osiadaj na laurach, jeśli widzisz, że masz wysoki współczynnik zaangażowania. Pamiętaj, że zawsze może być wyższy!

Ile zarabiają Infleucenerzy?

Zarobki Influencerów zależą od wielu czynników takich, jak liczba obserwujących osób, popularność, zaangażowanie obserwujących, reputacja oraz wiele, wiele więcej.

Przyjmuje się, że Influencer otrzymuje od kilkuset do kilku tysięcy złotych za post. Osoby niezwykle wpływowe i rozpoznawalne otrzymują jednak znacznie wyższe wynagrodzenie.

Jak rozliczyć zarobki z Instagrama?

Jeśli chodzi o zarabianie na Instagramie, podatek oraz sposób jego rozliczenia to kwestie, która często budzą wątpliwości.

Wiele osób chcących zarobić na Instagramie, rezygnuje z tej metody osiągania zysków, z uwagi na niejasne przepisy podatkowe.

Wielu Instagramerów, którzy zarabiają na Instagramie, rozlicza się ze współpracy w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. W tym celu najlepiej skontaktować się z doradcą podatkowym lub wystąpić do Urzędu Skarbowego o wydanie indywidualnej interpretacji.

Chcę zarabiać na Instagramie, a nie mam pomysłów. Co robić?

Wiele osób rozpoczynających swoją przygodę z Instagramem, zastanawia się, jak można zarobić pierwsze pieniądze. Internet jest pełen cennych informacji, które z pewnością będą stanowić inspirację. Jeśli chcesz rozpocząć zarabianie na Instagramie, forum www.warriorforum.com będzie idealnym miejscem, gdzie znajdziesz wiele cennych wskazówek. Co prawda, jest to forum anglojęzyczne, ale to właśnie w tym języku znajdziesz najwięcej wartościowych porad oraz najświeższe informacje ze świata marketingu. Na forum WarriorForum, internauci dzielą się ciekawymi pomysłami na nisze oraz sposobami na zwiększenie konwersji, by osiągnąć maksymalne rezultaty.

jak zarobić na instagramie

Podsumowanie

Nasz poradnik ma za zadanie pokazać, jak wygląda zarabianie pieniędzy na Instagramie poprzez stosowanie najpopularniejszych technik. Dlaczego warto spróbować tej metody monetyzowania swojego profilu? Ponieważ Instagram jest od kilku lat jednym z najszybciej rozwijających się mediów społecznościowych. To potężna machina, która wykorzystana w mądry sposób, pomaga zarabiać ogromne pieniądze.

Większość z nas poświęca od kilku do kilkunastu minut dziennie na przejrzenie Instagrama. Dlatego warto połączyć przyjemność przewijania zdjęć z pożytecznym i zacząć zarabianie na Instagramie!

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *